پيامبران ادم هاي ثروتمندي بوده اند
شايد تصور اينكه بيشتر پيامبران از خانواده هايي ثروتمند بوده اند كمي مشكل باشد چرا كه همگان باور دارند اين افراد مردم را به ساده زيستي دعوت مي كرده اند . البته درست است انان واقعا انسانها را به سمت راستي و درستي و ساده زيستي رهنمون مي شده اند همانگونه كه بودا ،زرتشت ، كنفسيوس و لائوتزر اينگونه كردند . اما با وجود شباهت هاي زياد بين اين ادم ها و با اين شباهت كه همه انان ادم هايي از طبقه اشراف بوده اند ولي شيوه نگاه انان به دنيا فرق داشته است . زرتشت فرزند يك مغ و از طبقات بالاي جامعه بود كه ترك تجملات كرد و انسان ها را به معنويت البته معنويتي كه تارك دنيا شدن را قبول ندارد دعوت كرد . ولي بودا و كنفسيوس اينگونه نبودند چرا كه انان ثروتمند زادگاني بودند كه رستگاري را در پشت كردن به دنيا تعريف مي كردند .