آيا تا به حال به اين انديشيده ايد كه چرا مي گويند سوگند بخور ؟ داستان اين واژه بسيار دراز است و به زماني كه مشخص نيست برمي گردد. مي گويند در گذشته  براي اينكه درستي يا نادرستي گفته هاي كسي بر ديگران  پديدار شود به او ماده اي شيميايي به نام سوگند يا سئوكند مي خوراندند تا اگر زنده ماند مشخص شود كه او راستگو و بخشيدني است . بد نيست بدانيد كه سوگند همان گوگرد است و كمتر كسي پس از خوردن آن جان سالم به در مي برد.